Moderaterna söker en vikarierande politiskt sakkunnig för policysamordning

Vill du vara spindeln i nätet för samordningen av politiska reformer hos Moderaterna? Vill du stödja riksdagsledamöter och politisk ledning att driva viktiga politiska reformer i Sveriges Riksdag? Vi söker en vikarierande politiskt sakkunnig för policysamordning till Moderaternas riksdagskansli.

Rollen

Tjänsten som politiskt sakkunnig policysamordning är ett vikariat för vår medarbetare som är föräldraledig från januari 2021 till oktober 2021. För rollen som politiskt sakkunnig policysamordning är din uppgift är att ge ett kvalificerat stöd till partiledning, kansliledning samt samordna kort- och långsiktiga processer. Du kommer att vara kansliledningens stöd i arbetet med policyunderlag till bland annat partistämmor, policyutvecklingsrapporter samt kontakter med partiet. Du stödjer biträdande kanslichefen i samordning och kvalitetssäkring av material som debattartiklar, faktaunderlag, samt andra material i kommunikativa processer.

Din kompetens

För tjänsten som politiskt sakkunnig policysamordning söker vi dig med en stor förståelse samt ett stort intresse och engagemang i hur policyarbete bedrivs i ett politiskt parti. Du har hög stresstålighet, är lugn, samlad och produktiv i händelsernas centrum. Din förmåga att utveckla politiska reformer är stor. Du bör ha god kännedom om moderaternas politik. Du är också en god skribent som kan strukturera och författa underlag till partiledning eller partiets talespersoner. Du har vidare en god uppfattning om hur man bedriver politiskt kommunikations- och opinionsbildningsarbete.

Du har intresse av att arbeta på ett strukturerat sätt samt är bra på att samarbeta med andra kvalificerade medarbetare. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av projektledar- eller stabsarbete i politiskt krävande miljöer. Arbetslivserfarenhet från riksdagen är meriterande. Särskild vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan och om anställningen

Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges Riksdag och våra tjänster är på heltid. Anställningen är tidsbegränsad i form av ett vikariat. Arbete utanför kontorstid förekommer.

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll.

Vi kommer att lägga extra vikt vid att sökanden har prövats i liknande roller. Tillträdesdag efter överenskommelse.

Frågor om tjänsterna besvaras av Anna Pettersson Westerberg, kanslichef, telefon 08-786 54 82.

Fackliga företrädare är Ole-Jörgen Persson, Akademikerföreningen, telefon 073-682 93 33 och Jörgen Sollin, Unionen, telefon 076-834 79 89.

Sänd ditt CV och personligt brev till mejladressen: jobb@moderaterna.se senast den 22 november 2020.