Moderaterna söker brevsvarare på deltid till Moderaternas riksdagskansli

Vill du vara med och arbeta på en dynamisk arbetsplats, i händelsernas centrum för politikutveckling och kommunikation? Studerar du och söker ett utvecklande och utmanande deltidsarbete? Vi söker en eller flera brevsvarare på deltid till Moderaternas riksdagskansli.

Rollen

Din uppgift är att tillsammans med politiska tjänstemän formulera och besvara brev, e-post och frågor som kommer via sociala medier till Moderaternas riksdagskansli. Tjänsten innebär möjligheter att bli kunnig om partiets politik på djupet och på bredden, samt att vidareutveckla förmågan att kommunicera partiets politik på ett enkelt och lättbegripligt sätt. Tjänsten kan också utgöra en viktig grund för fortsatta arbetsuppgifter i Moderata organisationer efter avslutade studier eller motsvarande.

Din kompetens

Tjänsten förutsätter att du är en god skribent, samt att du är intresserad av politisk kommunikation och opinionsbildning. Du är noggrann, kreativ och initiativrik. Tjänsten kräver att du har ett brett samhällspolitiskt intresse. Har du även kännedom om Moderaternas sakpolitik är det en fördel. Särskild vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser framför oss att du studerar eller arbetar deltid och söker ett extraarbete. Dina studier bedrivs sannolikt i någon av de samhällsvetenskapliga- eller humanistiska ämnena.

Ansökan och om anställningen

Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges Riksdag. Tjänsten är på deltid, 10-15 timmar i veckan.

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll.

Anställningen är tidsbegränsad och tjänsten är på deltid. Tillträdesdag efter överenskommelse. Frågor om tjänsten besvaras av Anna Pettersson Westerberg, kanslichef telefon 076-786 54 82.

Fackliga företrädare är Ole-Jörgen Persson, Akademikerföreningen, telefon 073-682 93 33 och Jörgen Sollin, Unionen, telefon 076-834 79 89.

Sänd ditt CV och personligt brev till mejl: jobb@moderaterna.se, som senast den 20 november.