Moderaterna i Sundsvall söker politisk sekreterare

Vill du vara med och vinna val i Sundsvall? Moderaterna i Sundsvall söker en politisk sekreterare under valåret 2022.

Vem är du?
Det är en fördel om du har politisk erfarenhet och varit i en tidigare samordnande roll. Vi söker någon som har hög arbetskapacitet och är en god organisatör. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att planera och genomföra politiska kampanjer och politisk opinionsbildning. Du är prestigelös och ansvarstagande och beredd att arbeta utifrån delvis oregelbundna arbetstider.

Rollen som politisk sekreterare
Som politisk sekreterare är du spindeln i nätet i Moderaterna i Sundsvalls kommungrupp. Du arbetar tillsammans med vår andra politiska sekreterare och är en särskild förstärkning till vår organisation under valåret. Du arbetar på uppdrag av oppositionsrådet och gruppledaren och utgör administrativt och kommunikativt stöd till kommungruppen. Men du är också en brygga mellan partiföreningen och kommungruppen och har ett särskilt ansvar för kommungruppens valarbete. Du stödjer förtroendevalda moderater i Sundsvalls kommun och kommunicerar med både medlemmar, förtroendevalda och invånare i Sundsvall.

Om anställningen och ansökan
Tjänsten kräver att du har körkort och är eller blir medlem i Moderaterna. Tjänsten är på heltid och tidsbestämd mellan den 1 mars 2022 till den 30 september 2022 med placering på kommunhuset i Sundsvall. Lönen är fastställd av kommunfullmäktige. Tjänsten omfattas inte av Lagen om anställningsskydd.

Sänd din ansökan, CV och personligt brev, dock som senast den 28 oktober till Alicja Kapica, oppositionsråd, e-post: alicja.kapica@sundsvall.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Frågor?
Kontakta Alicja Kapica, oppositionsråd för Moderaterna i Sundsvalls kommun, på telefon 070 – 106 26 80 eller alicja.kapica@sundsvall.se.