Moderaterna i Sollentuna söker politisk sekreterare (Deltid)

Moderaterna i Sollentuna söker två politiska sekreterare. Dels en politisk sekreterare på 100 % med samordningsansvar samt administration. Dels en politisk sekreterare på 25 % med inriktning på sociala medier och kommunikation.

Denna annons gäller för politisk sekreterare på 25 % med huvudsaklig inriktning på sociala medier och kommunikation

Sollentuna kommun leds av en politisk majoritet bestående av Moderaterna, Liberalerna, Kristdemokraterna och Centerpartiet. Som politisk sekreterare kommer du att tillsammans med Moderaternas gruppledare, tillika kommunstyrelsens ordförande, moderata gruppledare och fullmäktigegruppen bidra till att utveckla den moderata politiken i Sollentuna samt ansvara för kommunikation internt i partiet och externt i kommunen, länet och landet.

Du kommer arbeta mycket intensivt med att agera å Sollentunamoderaternas vägnar i sociala medier samt i en mängd andra kommunikationsformat. Detta arbete består av att kunna bevaka händelser i sociala medier samt i övriga medier men också, i samarbete med din moderata politiska sekreterarkollega, kunna fånga upp och förmedla det moderata förtroendevalda arbetar med inom ramen för nämnder och kommunala bolagsstyrelser.

Vi söker dig som har en dokumenterad förmåga att hantera sociala medier och övrig kommunikation och som har en mycket god förmåga att utveckla sättet att fungera inom dessa sammanhang. Du trivs med arbetet att designa material och skriva texter som både förklarar och som skapar intresse för viktiga frågor. Arbetet är till stor del händelsestyrt och gör att du är van vid att kunna leverera bra material även vid tidspress. Samtidigt har du en naturlig fallenhet för att också tänka/arbeta strategiskt vad gäller kommunikation.

Vi ser gärna att du har akademiska meriter, men lika gärna att du har erfarenhet som matchar eventuella högskolepoäng.

Dina arbetsuppgifter:

- Ta fram material som kan användas i sociala medier för att sprida information om den politik som förs av moderaterna i Sollentuna.

- Arbeta fram nya sätt att kommunicera material.

- Säkerställa att allt publicerat material håller högsta kvalitet.

- Bistå moderata politiker med både förslag på utspel samt produktion av utspel.

- Vid behov bistå den moderata politiska sekreterare som har det administrativa ansvaret

- Tjänsten innebär inte fasta arbetstider men ställer stora krav på eget ansvar för att öka synlighet och kommunikation för Moderaterna i Sollentuna.

Tjänsten är på 25 % med tillträde den 1 september 2020 och gäller fram till och med årsskiftet 2022. Det finns möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i det tillfälliga kommunhuset, the Factory, i Sollentuna. Arbete på obekväm arbetstid förekommer. Fast lön efter överenskommelse.

Din ansökan inklusive CV skickas till henrik.thunes@sollentuna.se För frågor om tjänsten kontakta Henrik Thunes, gruppledare för Moderaterna i Sollentuna via henrik.thunes@sollentuna.se eller 0739-152001.

Sista ansökningsdag är den 16 augusti. Intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan snarast.