Moderaterna i Region Västernorrland söker politisk sekreterare

Vi söker dig som vill arbeta som politisk sekreterare i Moderaternas regiongrupp för kvarvarande tid av mandatperiod, det vill säga till och med den 31 december 2022. Moderaterna är i majoritet i regionen.

Vi söker dig som har en relevant utbildning, alternativt jämförbar erfarenhet. Du delar våra värderingar och är väl insatt i Moderaternas politik. Vidare har du en god analytisk förmåga och kan formulera dig i tal och skrift. Arbetet sker periodvis under tidspress så du behöver snabbt kunna sätta dig in i nya frågor. Du är bra på att strukturera och planera ditt arbete samt har förmåga att arbeta självständigt.

Tidigare erfarenhet av arbete i politiska organisationer och/eller offentlig förvaltning är meriterande samt kunskap inom exempelvis journalistik, statskunskap, kommunikation. Arbetslivserfarenhet inom relevant område är meriterande. Innehav av B-körkort är önskvärt.

Tjänsten innebär också att tillsammans med gruppledningen ansvara för informationsflödet inom gruppen, genomförandet av omvärldsanalyser samt underlag för ställningstaganden och politiska initiativ.

Arbetsplatsen är Regionen hus i Härnösand men möjlighet till delvis flexibel arbetsplats finns.

Ansökan

Vi kommer att löpande göra urval, så vänta inte med att ansöka om du känner att detta kan vara något för dig!

Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev), så snart som möjligt till gruppledare:

Anna Strandh Proos,

Telefon: 073 - 078 96 90.

Mejl: anna.proos.strandh@rvn.se