Moderaterna i Region Stockholm söker digital kommunikatör

Intresset för regionens verksamheter som pandemin, sjukvård och kollektivtrafik är väldigt stort och därför vill vi nu förstärka vår digitala kommunikation som når stora delar av våra invånare varje vecka.

I detta ligger också att utveckla befintlig digital strategi och genomförande för att nå ännu fler med våra budskap. Rollen ansvarar för bevakning, koordinering och produktion av innehåll till våra digitala kanaler. Den digitala kommunikationen ska både driva och skapa politiska diskussioner men också stödja övrig kommunikation. I tjänsten ligger också ansvar för kommunikation med väljare som kontaktar regionråden via exempelvis mail.

Du har sannolikt extensiv erfarenhet av att hantera sociala medier med tillhörande relevanta verktyg för webbpublicering och annonsering. Vi ser att du har goda kunskaper inom Adobepaketet och/eller exempelvis Canva eller annan relevant programvara för bild- och eventuellt filmredigering. Som person är du engagerad och har lätt för att sätta dig in i nya frågor.

Du är kreativ och nyfiken att utveckla Moderaternas digitala kommunikation samtidigt som du värnar det upparbetade varumärket. Du tar eget ansvar som en god lagspelare och du gillar att ligga steget före, även när det innebär bevakning vissa kvällar eller helger. Du sympatiserar med moderata idéer och är väl insatt i vår politik. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen och rapporterar till kanslichefen.

Moderaterna styr i en majoritet tillsammans med Centerpartiet, Liberalerna, Kristdemokraterna och Miljöpartiet. På Moderaternas kansli arbetar du tillsammans med 20 dedikerade kollegor som årligen förhandlar ca 110 miljarder kronor.

Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är Landstingshuset på Hantverkargatan 45 på Kungsholmen i Stockholm. Provanställning tillämpas. Då vi önskar tillsätta tjänsten snarast möjligt, kommer urval och intervjuer att ske löpande. Sista ansökningsdag 26 februari 2021.

För frågor och ansökan

Kontakta Gustaf Drougge, kanslichef (M)
gustaf.drougge@sll.se / 073 - 200 31 10