Moderaterna i Region Östergötland söker Politisk sekreterare med kommunikativ profil

Om oss

Moderaterna är det näst största partiet i Region Östergötland och har idag 23 av 101 ledamöter i fullmäktige och är just nu i opposition. Vi har två oppositionsråd på heltid och många förtroendevalda i alla nämnder, styrelser och beredningar, samt en politisk sekreterare på heltid. Vi söker nu ytterligare en politisk sekreterare för att stärka vårt moderata arbete inför valet 2022.

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter innebär främst att via sociala medier och andra kommunikationsformer, exempelvis via foto och film, kommunicera den politik som Moderaterna i Region Östergötland driver. I arbetet ingår även att arbeta med grafisk formgivning och övriga uppgifter som hör produktion av tryckt material, främst kopplat till valrörelsen 2022. I arbetet kan det även ingå att stödja och hjälpa olika delar av den Moderata organisationen, främst i Östergötland. Andra arbetsuppgifter kan även förekomma då vi är ett litet ”team” där alla får vara med och bidra på olika sätt.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kommunikation, reklam eller grafisk formgivning och sociala medier. Du behöver kunna visa prov på tidigare jobb och även ha kunskap om hur man kan både kan formge tryckt material men även arbeta med rörlig bild och sociala medier. Du ska kunna arbeta obekväma arbetstider och vara van vid att både ta egna beslut men även ingå i ett team. Eftersom du jobbar i en politisk miljö så utgår vi ifrån att du sympatiserar med våra åsikter och vill vara med och bidra till att vinna så många väljare som möjligt för Moderaterna.

Villkor m.m.

Tjänsten är en heltidstjänst med fast månadslön utan övriga ersättningar. Arbetstiderna är flexibla då deltagande i möten och arrangemang förekommer utanför vanlig kontorstid.

Tjänsten är tidsbegränsad tom 31 december 2022 i enlighet med Lag om offentliga politiska sekreterare i kommuner och landstingskommuner. Lag om anställningsskydd (LAS) är inte tillämplig. Lön och andra förmåner är förbestämda i enlighet med de beslut som finns i Region Östergötland.

Tillträde sker efter överenskommelse, men helst från den 1 januari 2021. Tjänsten är placerad på Regionhuset på S:t Larsgatan 49 i Linköping.

B-körkort är önskvärt.

Du skickar din ansökan till josefin.leone@regionostergotland.se.

Bifoga CV och personligt brev.

Vi kommer att löpande göra urval, så vänta inte med att ansöka om du känner att detta kan vara något för dig, men sista formella ansökningsdag är den 30 oktober.

Eventuella frågor besvaras av Marie Morell, gruppledare och oppositionsråd; marie.morell@regionostergotland.se.