Moderaterna i Österåker söker politisk sekreterare med fokus på sociala medier

Brinner du för politik och kommunikation? Är du en ansvarstagande person som trivs med att arbeta i ett högt tempo och vill vara med och jobba för en borgerlig valseger 2022 är du den vi söker. Moderaterna i Österåker söker politisk sekreterare på 50% med inriktning på sociala medier och kommunikation från 1 januari 2022 till 30 september 2022.

Politisk sekreterare – deltid med projektanställning

Tjänsten kommer att innebära arbete med den digitala kommunikationen samt kunna bistå med underlag och förberedelser för förtroendevalda i möten med bland annat media. Du kommer att hantera Moderaterna i Österåkers sociala medier med ett stort ansvar för den digitala produktionen.

I ditt arbete kommer du att möta väljare, medlemmar och förtroendevalda varje dag, både på sociala medier och i person. Därför bör du vara skicklig på att uttrycka dig i såväl tal och skrift. Även en god social förmåga är viktigt.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

• Utveckla och sköta Moderaterna i Österåkers kanaler på sociala medier
  • Producera digitalt material som bilder
  • Filma och klippa rörligt material
  • Annonsera på sociala medier
  • Ta initiativ till mediala utspel
  • Bistå med underlag om olika sakfrågor på lokal, regional samt nationell nivå
  • Vara stöd till administrativa uppgifter det allmänna politiska arbetet

Det här förväntar vi oss:

• Ett driv och engagemang för moderat politik och frihet
  • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
  • Förståelse och kunskaper om vad som fungerar på sociala medier
  • Erfarenhet av politiskt arbete
  • Förståelse för att saker måste hanteras inom en kort tidsram
  • En god samarbetsvilja
  • En vilja att ta egna initiativ

Det här kan du förvänta dig:

Det är meriterande om du har erfarenhet att jobba i digitala verktyg som Canva, Photoshop, Premiere Pro, Business Manager och liknande.

Om Moderaterna i Österåker

Österåkers kommun leds av en politisk majoritet bestående av Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Kristdemokraterna. Kommunstyrelsens ordförande tillika Moderaternas gruppledare Michaela Fletcher kommer jobba nära med dig i din roll som politisk sekreterare. Österåkers kommun har Sveriges lägsta skatt och ett starkt borgerligt styre sen flera mandatperioder tillbaka.

Ansökan

Tjänsten är på deltid med tillträde den 1 januari 2022 fram till och med 30 september 2022. Tjänsten är placerad i Alceahuset, kommunhuset i Österåker. Arbete på obekväm arbetstid kan förekomma. Fast lön gäller efter överenskommelse.

Din ansökan inklusive CV skickas till michaela.fletcher@moderaterna.se För frågor om tjänsten kontakta Michaela Fletcher, gruppledare för Moderaterna i Österåker via 073 -644 35 62.

Sista ansökningsdag är den 30 november. Intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan snarast.