Moderaterna i Karlstad söker processledare för valledningsarbete

Vi söker en samhällsengagerad och politiskt välorienterad person som har intresse för att arbeta med valrörelse. Om du är lösningsfokuserad, har ett förutseende förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, då är detta ett arbete för dig!

Om jobbet

Under ledning av Karlstadmoderaternas styrelse ansvarar du som Processledare för att, genomföra arbetet kring valrörelsen inför valet den 9 september 2022. Det är också din uppgift att producera debattartiklar och pressmeddelanden och se till att inlägg på sociala medier kring politiska frågor publiceras kontinuerligt. Utöver detta gör du faktainsamling inför debattartiklar, verksamhetsbesök, panelsamtal, debatter, dörrknackningar/väljarsamtal och andra politiska aktiviteter som kan förekomma i valrörelsearbete. Du har också huvudansvaret för Karlstadmoderaternas valstuga på Stora torget i Karlstad.

Som processledare ska du också delta i Moderaternas evenemang och andra event dit moderaterna är inbjudna. Här är förmågan att bygga kontakter och nätverka samt etablera vår politik genom våra förtroendevalda och medlemmar som ska vara i fokus, viktigt.

Du har god förmåga att arbeta kvalitativt, strukturerat och metodiskt och kan bolla mellan strategiska, taktiska och operativa frågor samt urskilja vilka frågor och tillfällen som är särskilt kritiska. Genom interna och externa möten med våra förtroendevalda, politiska kandidater, intresseorganisationer och andra relevanta aktörer är du en viktig spelare. Du kommer att kommunicera med interna och externa aktörer såsom förtroendevalda, kandidater, myndigheter och media.

För att trivas i rollen som Processledare, är du en trygg och kommunikativ ledare. Du har förmåga att engagera, motivera och skapa en känsla av delaktighet. Du är van att samordna en projektorganisation i ett komplext sammanhang och du bidrar till att skapa förtroendeingivande dialog med olika aktörer, inte minst väljare. Du är den person som kan verka bakom kulisserna och de folkvalda. Personlig lämplighet prioriteras.

Kvalifikationer och arbetslivserfarenhet

B-körkort, vara flexibel, kunskap i konflikthantering, kunna hantera sociala medier samt ha ett kreativt öga för text och bild.

Om anställningen

Tjänsten är på heltid och gäller en tidsbegränsad anställning med fast månadslön. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Information och ansökan

Vi använder tester för att säkerställa opartiska bedömningar i samband med urval. Vi tar emot ansökningar via e-post: karlstad@moderaterna.se endast CV (på svenska) önskas. Ansök gärna redan i dag då intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 10 december 2021.

Vi ser fram emot din ansökan!

Karlstadmoderaterna