Moderata Ungdomsförbundet i Östergötland söker en valombudsman

Nu söker vi valombudsman till MUF Östergötland. En person som kommer att lägga sin själ i att göra MUF Östergötlands valkampanj till den mest framgångsrika i valet 2022.

I den här tjänsten är ingen dag den andra lik, arbetsuppgifterna varierar stort inför och under valrörelsen och det ställer stora krav på flexibilitet. Vi ser gärna att du är lyhörd, tar egna initiativ och är positivt inställd till snabba förändringar. Du som söker behöver klara av en arbetssituation som tidvis är intensiv och krävande och där lagspel och samarbetsförmåga är nödvändig. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av Moderaterna som organisation och politiskt arbete är meriterande likväl om du har erfarenhet från någon annan form av föreningsliv.

I rollen som valombudsman förväntas du planera och genomföra valrörelsen tillsammans med MUF Östergötland där kampanjverksamhet är en stor del. Det inbegriper att boka konferenser, resor samt ha kontakt med olika aktörer utanför partiet så som skolor runt om i länet.

Du blir anställd av Moderaterna i Östergötland och har din arbetsplats i centrala Linköping.

En förutsättning för att arbeta tillsammans med oss är att du kan uppträda som en förebild och med gott omdöme inför våra medlemmar och allmänheten.

Vi förutsätter att du sympatiserar med MUF och Moderaterna. Tjänsten innebär regelbundna resor vilket gör att körkort är en förutsättning. Lönen är individuell och inkluderar övertidsersättning och ersättning för arbete på oregelbunden tid. Tjänsten är en visstidsanställning och kommer tillsättas i februari 2022 eller enligt överenskommelse och löper fram till och med 31 oktober 2022.

Din ansökan vill vi ha senast den 1 februari och den skickas till jessica.haggroth@moderaterna.se

Inkom med löneanspråk i din ansökan.

Har du frågor om tjänsten kan du höra av dig till:

- Jacob Cernvall, Ordförande MUF Östergötland, 072 - 220 82 14

- Jessica Häggroth, partiombudsman Moderaterna Östergötland, 076 - 215 77 59