10 maj 2021

Suzanne Frank återvald som förbundsordförande

Moderaterna i Kronoberg valde på förbundsstämman att omvälja Suzanne Frank till ordförande. Suzanne kommer leda länets moderater genom valrörelsen 2022.

”- Jag är mycket glad för att återigen blivit omvald som förbundsordförande för moderaterna i länet! Det innebär att jag får förtroendet att leda förbundet in i nästa valrörelse och jag ser fram emot att de stora kommunerna tillsammans med regionen i länet blir fortsatt moderatledda och att vi flyttar fram våra positioner i övriga kommuner!”

Rädda flygplatsen – en ödesfråga!

”Beskedet att s-mp regeringen vill lägga ner Bromma är förödande för såväl Sverige som för vår egen flygplats i Växjö! Vårt avlånga land är starkt beroende av en välfungerande flygtrafik och transporter. Inrikesflyget är avgörande för att skapa tillväxt, företagande och för jobb!

Vår flygplats i Växjö står i startgroparna för att flygtrafiken kan börja igen efter att pandemin ebbar och vi kan börja resa och träffas igen. Vi moderater kommer att slåss för flygplatsen och för att återuppta förbindelserna till Stockholm, gärna både Bromma och Arlanda.

Flyget är en avgörande del av Sveriges infrastruktur och det måste säkras. S-mp regeringens besked om nedläggning av Bromma kommer släcka ner möjligheterna till att flyga i stora delar av landet.

Moderaterna kommer aldrig att ställa upp på detta! Om vi vinner valet nästa år kommer vi omedelbart att stoppa avvecklingen. Vi vill att det ska vara möjligt att bo, leva och bedriva företag i hela vårt land och vi tror också på en grön omställning av flyget där Sverige har möjlighet att vara världsledande”

Namn: Suzanne Frank

E-post: suzanne.frank@kronoberg.se