22 feb 2018

Moderaterna i Tingsryd är redo att leda kommunen

- Det känns otroligt hedersamt och självklart är jag glad att ha blivit vald som första namn på kommunlistan för Moderaterna i Tingsryd. Vi är ett starkt lag som är redo att leda kommunen framåt. Tingsryd är en fantastisk kommun som har en spännande framtid. Det säger Patrik Andersson, efter att ha blivit vald till första namn på partiets lista till kommunfullmäktige.

Nomineringsstämman i Tingsryd hölls i Söderportkyrkan på torsdagskvällen, och en lista med 20 namn som ska representera partiet i valet till kommunfullmäktige i september fastställdes. Efter Patrik Andersson följer Patrick Stålgren och Marie Fransson, tvåa respektive trea på listan.

- Nu är listan klubbad och valrörelsen börjar. Vi moderater är övertygade om att vi har den politik som gör vårt samhälle bättre. Det viktigaste nu är att vi ska ut och prata politik och lyssna på kommuninvånarna. Tingsryds kommun utvecklar vi tillsammans, avslutar Patrik Andersson.

PS: Listan i sin helhet bifogas

För mer information:

Patrik Andersson, 070-637 8719