16 jun 2019

Moderaterna i Kronoberg söker en projektledare

Under hösten 2019 tar Moderaterna i Kronoberg sats mot valet 2022 och söker en driven projektledare.

Som projektledare hos oss arbetar du nära partiombudsmannen. Du driver projekt tillsammans med våra lokalföreningar kring politikutveckling, rekrytering av medlemmar och kommunikation. Vi ser att du är lyhörd, tar egna initiativ och har egen drivkraft i ditt arbete. Du som söker måste klara av en arbetssituation som tidvis är intensiv och krävande och där lagspel och samarbetsförmåga är nödvändig. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Samordna utbyte mellan kommun, region och riksdagspolitiker
  • Stötta föreningarna i arbetet inför val 2022
  • Utarbeta underlag till politiska program, verksamhetsplaner och liknande
  • Planera kampanjer och utforma kampanjmaterial
  • Ansvara för nyhetsbrev, hemsida och sociala medier

Arbetstiden är i huvudsak kontorstider, men både helg- och kvällsjobb förekommer. Tjänstens omfattning är 75-100%, tjänstgöringsgraden är förhandlingsbar.

Kontoret ligger i nära anslutning till resecentrum i Växjö. Körkort och tillgång till egen bil meriterande.

Vi förutsätter att du delar Moderaternas värderingar. Erfarenhet av arbete i en politisk organisation och en akademisk utbildning är meriterande.

Tjänsten kommer att tillsättas under hösten 2019 och löper fram till den 31 december 2022 med goda möjligheter till förlängning.

Din ansökan vill vi ha senast den 1/7 2019 och den skickas till kronoberg@moderaterna.se
Ange löneanspråk

Har du frågor om tjänsten så besvaras dessa av:

Partiombudsman Andreas Lindström
andreas.lindstrom@moderaterna.se