12 nov 2017

Ett starkt lag ska leda valarbetet inför riksdagsvalet 2018

- Jag är så tacksam för förtroendet jag har fått av stämman idag. Jag är ödmjuk inför uppdraget och taggad för att ge allt i valrörelsen. Tillsammans ska vi jobba för att Moderaterna ska vara med och bilda regering efter valet 2018. Så kommenterar Katarina Brännström resultatet av moderaternas stämma där hon valdes att toppa riksdagslistan för Moderaterna.

Idag har Moderaterna haft nomineringsstämma, där ombud från hela Kronoberg har varit med och röstat fram vilka personer de vill ska representera Kronoberg i Riksdagen. Efter omröstning har nu listan fastställts, en lista med 27 moderater från hela länet.

Moderaterna i Kronoberg har idag två mandat i Riksdagen. Vi kommer att jobba hårt för att behålla dessa och målet är att utöka med ytterligare ett mandat. Därför är de följande namnen på listan precis lika viktiga. På andra plats på listan finns Suzanne Frank och på tredje plats valdes Thomas Ragnarsson.

- Att driva moderat politik och få vara med att leda kampanjarbetet i valrörelsen är en ärofylld uppgift och jag är djupt tacksam för stödet som nomineringskommittén och ombuden visat mig idag, säger Suzanne Frank efter omröstningen, där hon valdes till andra namn på listan.

- Vi ska nå hela vägen med vår politik, och vi ska vinna valet 2018! I Kronoberg finns alla förutsättningar för detta och jag är tacksam över möjligheten att få jobba för en moderat valkampanj, kommenterar Thomas Ragnarsson som står som nummer tre på riksdagslistan.

- Tillsammans bygger vi nu laget som ska ta oss till valseger 2018. Vi har politiken för ett bättre Sverige och framför allt har vi personerna som kan driva politik och representera Kronoberg i Riksdagen på bästa sätt! Så summerar Anna Tenje, ordförande i nomineringskommittén stämman.

För mer information:

Katarina Brännström 0702480646