7 oktober, 2022

Moderaterna i Region Sörmland söker politisk sekreterare (heltid)

Brinner du för politik och kommunikation? Vill du vara en del i ett målmedvetet team som arbetar för att göra Södermanland bättre? Vi söker dig som är ordningsam, strukturerad, samarbetsinriktad och intresserad av politik. Du ska kunna hantera flertalet olika arbetsuppgifter, allt från att boka och organisera möten samt konferenser, skriva artiklar till att hantera sociala medier.

Beskrivning av tjänsten:

• Vara ett stöd och bollplank åt moderata förtroendevalda.
  • Ansvara för extern och intern kommunikation av regiongruppens politik.
  • Skriva protokoll och underlag till opinionsbildande texter.
  • Administrera, innehållsplanera och följa upp partiets aktiviteter såväl fysisk som digitalt.
  • Ansvara för kontakter med press och media.
  • Planera och genomföra kampanjer, utbildningar och konferenser för regiongruppen.
  • Samverka med partiorganisationen inom och utanför länet på lokal- och riksnivå.
  • Omvärldsbevakning, analys och research inför och under budgetprocessen och i det löpande politiska arbetet.

Arbetstiderna varierar beroende på att en del av det politiska arbetet äger rum på kvällstid/helg.

Vi förutsätter att du delar Moderaternas värderingar och principerna i vår politik.

Vi förutsätter att du har intresse av organisation, kommunikation, ekonomi och politik. Erfarenhet av offentlig förvaltning är ett plus. Du ska kunna arbeta självständigt och klara av att hålla snäva tidsgränser och vara stresstålig. Att på att ett bra och lättförståeligt sätt på svenska uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Kunskaper i engelska är ett måste.

Du ska ha erfarenheter av att arbeta i digitala miljöer och med kunskap om de vanligaste programmen.

Goda erfarenheter inom sociala medier och grafisk produktion är till din fördel.

Du anställs av Region Sörmland och arbetsleds av regiongruppens företrädare. Anställningen är tidsbegränsad och följer mandatperioderna. Arbetsplatsen är Regionhuset i Nyköping. Tillträde till tjänsten enligt överenskommelse.

Urval och intervju sker löpande och vi önskar dig ansökan via e-post till [email protected] Märk din ansökan med ”Politisk sekreterare” och bifoga cv, personligt brev samt referenser.

Vid frågor kontakta,

Christoffer Öqvist, 070-300 81 65

Välkommen in med din ansökan!

Ta ställning och dela artikeln