3 maj, 2022

Moderaterna i Europaparlamentet söker en kanslikoordinator

Vi söker dig som vill arbeta med projekt, administration och planering i en internationell politisk miljö.

Du kommer arbeta för Moderaternas fyra Europaparlamentariker och särskilt bistå kanslichefen i samordningen av Moderaternas kansli.

I tjänsten ingår planering och genomförande av gemensamma möten, aktiviteter och arrangemang samt att vara administrativt stöd. Det innefattar bland annat diarieföring, hålla i kontakter med olika aktörer samt sammanställa underlag. Som kanslikoordinator bistår du även i det gemensamma politiska- och kommunikativa arbetet på kansliet.

Det kommer finnas en variation i arbetsuppgifterna beroende på efterfrågan av tjänster i det löpande arbetet på Moderaternas kansli, vilket också gör det till en central roll.

Vad gäller personliga egenskaper söker vi dig som tycker om att skapa ordning och struktur, har initiativförmåga och är en god problemlösare. Du ska vara ansvarsfull, noggrann, prestigelös och samarbeta bra med andra.

Du som söker ska ha en slutförd universitetsexamen och viss arbetslivserfarenhet med relevans för tjänsten. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. Erfarenhet av politiskt arbete, från EU:s institutioner eller engagemang i Moderaterna är meriterande, men inget krav. Vi förutsätter att du delar Moderaternas värderingar och har ett samhällspolitiskt intresse.

Tjänsten är på heltid med placering i Bryssel och innebär en anställning knuten till ledamöternas mandat, som i första hand sträcker sig till sommaren 2024. Vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Tjänsteresor kan förekomma. Tillträdesdag efter överenskommelse.

Maila din ansökan i form av CV och ett personligt brev till Elin Hansson, kanslichef, elin.hansson@ep.europa.eu senast den 22 maj. Urval sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt. Uppge ”Ansökan kanslikoordinator” i ärenderaden.

Frågor om tjänsten besvaras också av Elin Hansson via mejl eller +32 2 48 57 557.

Ta ställning och dela artikeln