7 mars, 2022

Digital valledare till Moderaterna i Värmland

Är du en kommunikativ, kreativ och energisk person som vill vara med och vinna valet 2022? Moderaterna i Värmland söker nu en digital valledare med fokus på det digitala landskapet och dess plattformar. Du kommer att ha en central roll på förbundskansliet i Karlstad när det kommer till planering, genomförande och efterarbete av 2022s valrörelse.

Rollen
Som digital valledare kommer du bland annat:
Skapa, optimera och sprida digitala kampanjer
Arbeta tillsammans med våra lokala föreningar och skapa lokala kampanjer
Fungera som bollplank i kommunikationsfrågor och digitalt arbete.

Vi tror att du är
En öppen, framåt och social person som identifierar och tar till vara på möjligheter som kan skapa intressant content. Du som söker behöver klara av en arbetssituation som tidvis är intensiv och krävande där lagspel och samarbetsförmåga är en självklarhet.

Om anställningen:
Tjänsten förutsätter att du delar Moderaternas värderingar, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att du har B-körkort. Erfarenhet av arbete i en politisk organisation och en relevant akademisk utbildning är meriterande. Är du student inom medie- och kommunikationsområdet kan rollen som digital valledare vara en språngbräda rakt in i det digitala arbetet.

Dina närmsta kollegor kommer bestå av en partiombudsman som även fungerar som valledare för Moderaterna i Värmland samt en biträdande valledare. Vår förbundsordförande ingår i teamet av kollegor.Tillsammans skapar Vi ett framgångsrikt team där alla hjälps åt och samarbetar för att vinna valet 2022.

Det finstilta
Hos oss på Moderaterna i Värmland får du (förutom trevliga och engagerade kollegor) möjligheten att vara en del av valrörelse med siktet inställt regeringsskifte.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, tjänsten är placerad i Karlstad och är en projektanställning på heltid med start i april och sträcker sig fram till 2022-10-31.

Resor till andra kommuner i Värmland förekommer samt arbete utanför kontorstid och helger.

Sista ansökningsdag är 2022-04-30. CV och personligt brev skickas till varmland@moderaterna.se

Ta ställning och dela artikeln