Aktuella politiska områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

I sin vårbudget gör regeringen nedskärningar på polisen, samtidigt som Sverige fortsatt har allvarliga problem med grov kriminalitet. I stället för att ta tag i problemet lägger regeringen över ansvaret på kommunerna. Det skriver Ulf Kristersson och Anna König Jerlmyr, finansborgarråd i Stockholms stad, på Aftonbladets debattsida i dag

Moderaterna ska göra Sverige och Europa tryggare. Exempelvis behövs ett mer kraftfullt arbete för att bekämpa utländska stöldligor, som begår hälften av alla bostadsinbrott i Sverige. Moderaterna kommer därför verka för att Europol ska inrätta ett särskilt center som fokuserar på att bekämpa den gränsöverskridande brottslighet som stöldligorna står för. Det var några av budskapen när Ulf Kristersson intervjuades av Dagens Nyheter, inför Europavalet.

Filmer
Moderaterna i Halland Moderaterna i Halland
IDAG ÖPPNAR BREVRÖSTNINGEN TILL EU-VALET FÖR UTLANDSSVENSKAR 🌍

Alla som befinner sig utomlands kan brevrösta. Läs mer om att rösta från utlandet i länken i kommentarsfältet.

👉 Tagga en svensk i utlandet som borde rösta på Moderaterna och Kryssa vår hallänning, Jörgen Warborn, till Bryssel!Ⓜ️
Moderaterna i Halland Moderaterna i Halland
Hurra! Nu startar vi en ny resa!

En resa för att tillsammans få ordning på Sverige igen. Det handlar om tryggheten och integrationen. Jobben och företagen. Klimatet och miljön. Ett Sverige med framtidstro - i hela landet. Ett Sverige som håller ihop.

Det är den nya svenska modellen. Den här resan gör vi som Moderaterna. Med vårt ikoniska M och en ny grafisk profil.

Läs mer: https://moderaterna.se/moderaterna-byter-grafisk-profil
Följ oss