Aktuella politiska områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Alliansen öppnade upp Sverige för arbetskraftsinvandring genom en omfattande reform 2008, men nu måste vi ta ytterligare steg. Det handlar om att ställa om till en politik som uttalat lockar hit internationell högkvalificerad arbetskraft och expertis, skriver partisekreterare Gunnar Strömmer och Johan Forssell, migrationspolitisk talesperson, på Dagens Industris debattsida.

Moderaterna i Halland Moderaterna i Halland
S-styrda regioner är sämst på att leva upp till vårdgarantin och sedan regeringen tillträdde har vårdköerna fördubblats. I M-styrda Halland är vi däremot bäst i landet!

Halland är en region som alltid letts av de borgerliga partierna och därför sluppit Socialdemokraternas politik i sjukvården. I september hoppas vi få hallänningarnas förtroende att fortsätta fyra år till.
Filmer

Alliansen säger gemensamt nej till regeringens förslag om att införa en utflyttningsskatt, den så kallade exitskatten. Det är orimligt att skicka ett så omfattande skatteförslag på remiss utan att överhuvudtaget fundera över konsekvenserna för Sveriges företagare och näringslivsklimat, skriver Elisabeth Svantesson och de övriga allianspartiernas ekonomisk politiska talespersoner på Svenska Dagbladets debattsida.

Filmer
Följ oss