Aktuella politiska områden
AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Halland Moderaterna i Halland
Nomineringsstämman för riksdagsvalet 2018 är nu avklarad och nedan ser ni Hallandsmoderaternas toppkandidater, deras rangordning efter dagens stämma är följande:

1. Jörgen Warborn, Varberg
2. Ulrika Jörgensen, Kungsbacka
3. Lars Püss, Halmstad
4. Michael Svensson, Falkenberg
5. Helena Antoni, Kungsbacka
6. Christian Johansson, Kungsbacka
7. Jenny Petersson, Halmstad

Under torsdagen höll Jessica Rosencrantz, trafikpolitisk talesperson och Maria Malmer Stenergard, miljöpolitisk talesperson, ett seminarium om hur vi kan främja tillväxten av delningsekonomin i Sverige. Representanter från politiken, näringslivet och branschen diskuterade delningsekonomi generellt och vilka vägar Sverige måste ta, med Moderaternas rapport om delningsekonomi som utgångspunkt.

Centralisering av makt till EU är inte lösningen på Europas sociala problem eller hur vi får fler och tryggare jobb. Risken är bety­dande att EU:s Göteborgsmöte blir en förevändning för länder att inte själva, natio­nellt, göra det som behövs, skriver Ulf Kristersson och Karin Enström, utrikespolitisk talesperson, på Svenska Dagbladets debattsida.

Filmer
Följ oss