Aktuella politiska områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Att vårda grundlagen är avgörande i ett land där rättigheter, skyldigheter och möjligheter ska gälla lika för alla. I dag presenterar därför Gunnar Strömmer, partisekreterare, och Andreas Norlén, ordförande i riksdagens konstitutionsutskott, förslag till en ny grundlagsutredning. Syftet är att stärka individens rätt och rättsstaten.

Filmer
Moderaterna i Halland Moderaterna i Halland
➡️I onsdags släppte Svenskt Näringsliv Halland en undersökning om företagarna i Hallands viktigaste frågor inför valet den 9 september.

Ⓜ️?Idag berättar Jörgen Warborn, moderat riksdagsledamot, om några av de förslag Nya Moderaterna har arbetat fram för ett stärkt företagsklimat!

”Moderaterna satsar på ett starkt företagsklimat, så att vi kan skapa fler jobb - här i Halland, och i hela Sverige.”

Svenskt Näringslivs undersökning hittar du i kommentarsfältet??

??Dela och reagera om du också tror på ett starkt företagsklimat!

Imorgon, onsdagen den 20 juni, presenterar partisekreterare Gunnar Strömmer och Andreas Norlén, ordförande i riksdagens konstitutionsutskott, förslag om en ny grundlagsreform för att bl.a. stärka domstolarnas oberoende och skyddet för individens fri- och rättigheter.

Moderaterna i Halland Moderaterna i Halland
Ikväll kan du se Ulf Kristersson i SVTs "Tal till nationen - mitt Sverige 2028".

- Jag vill leva i ett samhälle som fungerar. Där staten gör det som bara staten kan göra – och gör det bra. Där alla kan känna sig trygga i sina hem, och på gator och torg – för att vi har tillräckligt många poliser, och tydliga lagar med kännbara straff, säger Ulf Kristersson i talet.

Har du inte möjlighet att titta på talet ikväll kan du redan nu se det på SVTplay via följande länk: https://www.svtplay.se/video/18170134/tal-till-nationen-mitt-sverige-2028/tal-till-nationen-mitt-sverige-2028-ulf-kristersson-m?start=auto&tab=2018
Filmer
Följ oss