10 feb 2015

Hallå där Micaela Molin..

... som den 7 februari genomförde årets hittills coolaste M-kampanj. Vad var det ni gjorde?

- Moderaterna i Skellefteå ställde upp med ett starkt fyrmannalag i Skandinaviska mästerskapen i vintersim, det vill säga en stafett på 4x25 meter i 0,5-gradiga Skellefteälven.

Vilken respons har ni fått?
- Vi har fått väldigt positiv respons. Människor tycker att det är roligt med politiker som ställer upp på aktiviteter som t.ex. vintersimmet, det visar att vi är mer än stela byråkrater. Flera typer av människor som inte pratat med oss tidigare, t.ex. på traditionella kampanjer eller i valtältet, kom fram efteråt och ville prata. Det tyder på att vi behöver bemöta väljarna på olika fronter. Sen kanske jag inte rekommenderar att ge sig på en värvning när man står utomhus i badkläder och det är minus tio grader.

Vad blir nästa steg i Skelleftemoderaternas arbete för ett Skellefteå som kan mer?
- Vi har fått in många nya och taggade medlemmar det senaste året. Vi kommer därför lägga stor vikt vid utbildning och kampanjarbete för att fler ska känna sig förberedda att representera vår politik och för att vi ska få in nya idéer i partiet. Liksom andra föreningar kommer vi också att försöka hänga med i partiets politikutveckling den närmsta tiden för att stöta och blöta den ur ett lokalt perspektiv.

Se SVT:s inslag om simmet

Följ Skelleftemoderaterna på Facebook