12 aug 2021

M-Akademin 2021

För Moderaterna i Gävleborg har vår utbildning för nya intresserade varit mycket populär och efterfrågan har varit stor och vi startar därför en ny serie träffar i år. Det är viktigt för oss moderater att ständigt utveckla vår politik samt att hitta nya engagerade människor till vårt parti. Många av de som gick utbildningen under förra mandatperioden har uppdrag för oss idag, både i kommunerna och i regionen. Man väljer själv om man vill bli aktiv och eller medlem hos oss efter avslutad kurs.

Vi är i en mycket speciell tid där vi lever med stora restriktioner. Vi anpassar hela tiden vår verksamhet och utbildningar utifrån de restriktioner som råder vilket innebär att vi kommer starta denna utbildning digitalt men förhoppningen är att vi under hösten kommer kunna träffas mer fysiskt och när det blir möjligt igen kommer vi avsluta utbildningen med ett studiebesök till riksdagen.

De olika delarna kommer beröra många politiska områden inom kommun, regionen och riksdagen. Vi kommer även gå igenom hur partiet fungerar och vad det innebär att jobba politiskt. Vi kommer bjuda in intressanta personer som hjälper oss att gå igenom detta. Vi träffas vid 8 tillfällen unden hösten kvällstid mellan 18-21. Startdatum är inte fastställt ännu men ambitionen är att starta i början på september

Anmäl ditt intresse på: gavleborg@moderaterna.se