1 jan 2019

M-Akademin 2019

För Moderaterna i Gävleborg har vår traineeutbildning som går under namnet M-Akademin både varit högt prioriterad och mycket uppskattad. Det är viktigt för oss att ständigt utveckla vår politik samt att hitta nya engagerade människor till vårt parti.

Många av de som gick utbildningen under förra mandatperioden har uppdrag för oss idag, både i kommunerna och i regionen. Den är enbart öppen för de nya i politiken, och som inte besitter några tunga poster idag. Man väljer själv om man vill bli aktiv och eller medlem hos oss efter avslutad kurs, men det krävs att man delar Moderata värderingar.

Upplägg

M-Akademin startar upp i Gävle, Hudiksvall samt Söderhamn/Bollnäs under senare delen av februari månad. Man träffas totalt vid åtta tillfällen under året. Varje pass är mellan 18-21 på kvällen, så när som vid näst sista tillfället då vi gör ett studiebesök i riksdagen och åker på konferenskryssning.
Passen är uppdelade så att man får inblick i alla delar såsom kommun, landsting, riksdag samt att sitta i nämnd och styrelse mm.

Utbildningsorter: Gävle, Hudiksvall samt Södra Hälsingland (om underlag finns).

Intresseanmälan skickas senast den 31 januari via mail till: gavleborg@moderaterna.se

Vid frågor kontakta partiombudsmannen Mårten Strömberg

Utbildare M-Akademi
Patrik Stenvard