Europaparlamentariker Jessica Polfjärd söker praktikant vårterminen 2021

Vi söker en praktikant som vill vara med och göra skillnad tillsammans med Jessica och hennes kontor i Europaparlamentet i Bryssel under vårterminen 2021.

Jessica är ordinarie medlem i utskottet för miljö, folkhälsa och livsmedelssäkerhet och ersättare i utskottet för ekonomi och valutafrågor samt utskottet för sysselsättning och sociala frågor. Vi söker därför en person som tycker denna profil är intressant och vill arbeta med att få genomslag för moderat politik inom dessa områden.

Som praktikant hjälper du till med både politiskt och administrativ arbete såsom att bevaka utskottsärenden, ta fram faktaunderlag, omvärldsbevakning, hantera inkommande mail, boka möten, ta hand om besöksgrupper, skriva debattartiklar, och hantera sociala medier. Du är en del av Jessicas kontor men kommer även arbeta nära det Moderata kansliets andra ledamöter och medarbetare.

Du som söker har en påbörjad eller slutförd universitets- eller högskoleexamen och ett stort intresse för politik och Europasamarbetet. Du är en god problemlösare, flexibel, noggrann, självständig, prestigelös, samarbetar bra med andra och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska och svenska. Du behöver inte kunna allt, men vara villig att lära dig, jobba hårt och ha roligt när du gör det. Erfarenhet av politiskt arbete och engagemang i Moderaterna eller närstående organisationer är meriterande men inget krav. Däremot förutsätter vi att du delar Moderaternas värderingar.

Om praktikplatsen och ansökan

Praktikplatsen är betald och avser perioden 18 januari 2021 - 16 juli 2021.

Mejla din ansökan i form av ett introduktionsbrev och CV till Moderaternas kanslichef Jonathan Lundell, jonathan.lundell@europarl.europa.eu senast den 1 november. Uppge ”Praktikansökan Jessica Polfjärd” i titelraden. Om du har några frågor kring praktikplatsen, vänligen kontakta Jonathan Lundell via e-post eller på telefonnummer +32 2 28 43253.