Europaparlamentariker Arba Kokalari söker politisk handläggare

Vi söker en allmänpolitisk handläggare som vill vara med och göra skillnad i Europa tillsammans med Arba och hennes stab i Europaparlamentet.

I Europaparlamentet arbetar Arba med frågor som rör den inre marknaden, jämställdhet, digitalisering, grön handel, och främjande av demokrati och mänskliga rättigheter i Europa och i världen. Arba är en aktiv ledamot av det inre marknadsutskottet och utrikesutskottet, och vice gruppledare i jämställdhetsutskottet. Vi söker en person som tycker denna profil är intressant och vill arbeta med att få genomslag för moderat politik inom dessa områden.

Som handläggare ansvarar du för att bereda och handlägga ärenden inför utskottsmöten och omröstningar, bevaka relevanta politiska händelser, hantera kommunikation och sociala medier, skriva artiklar och anföranden samt delta i förhandlingar. I arbetet tillkommer även administrativa arbetsuppgifter som att hantera inkommande mail, boka möten och ta emot besökare.

Du som söker har en slutförd universitetsexamen och några års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av politiskt arbete, arbete inom EU:s institutioner och engagemang i Moderaterna eller närstående organisationer är meriterande, men inget krav. Däremot förutsätter vi att du delar Moderaternas värderingar. Du bör ha ett stort intresse för politik samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på engelska och svenska. Det är särskilt meriterande om du tidigare har arbetat med opinionsbildning, kommunikation och sociala medier.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en internationell miljö. Du behöver inte kunna allt, men vara villig att lära dig, jobba hårt och ha roligt när du gör det. Du är en del av Arbas stab men kommer också att arbeta tillsammans med det moderata kansliets andra ledamöter och medarbetare. Då arbetstempot är högt förutsätter vi att du är flexibel, prestigelös och samarbetar bra med andra. Du bör också vara strukturerad, stresstålig och ha en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya frågor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och anställningen inleds med sex månaders provanställning.  Lönesättning är individuell och tjänsteresor förekommer. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Mejla din ansökan i form av ett introduktionsbrev och CV till Moderaternas kanslichef Emilia Reijnen, emilia.reijnen@europarl.europa.eu senast den 24 November. Uppge ”Anställningsansökan Arba Kokalari” i titelraden. Intervjuer kommer att hållas 6 december i Stockholm.