Europaparlamentariker Arba Kokalari söker en politisk handläggare EU:s inre marknad

Vi söker en politisk handläggare som vill vara med och göra skillnad och driva moderat politik i Europa. Du kommer att vara en del av Arba Kokalaris stab med särskilt ansvar för Europaparlamentets inre marknadsutskott.

Som handläggare ansvarar du för att bereda och handlägga ärenden inför utskottsmöten och omröstningar, ta fram faktaunderlag, bevaka media, skriva anföranden och delta i förhandlingar. Utöver utskottsarbete tillkommer andra arbetsuppgifter som att hantera inkommande mail, boka möten, besöksgrupper, skriva debattartiklar samt bevaka andra politiska frågor.

Du som söker har en slutförd universitetsexamen och helst några års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av politiskt arbete, arbete inom EU:s institutioner och engagemang i Moderaterna eller närstående organisationer är meriterande, men inget krav. Däremot förutsätter vi att du delar Moderaternas värderingar. Det är särskilt meriterande om du tidigare har arbetat med eller har god kunskap om EU:s inre marknad.

Vi förutsätter att du som person:

- är en god skribent som formulerar dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- är lösningsfokuserad, initiativrik och prestigelös
- har lätt för att sätta dig in i nya frågor, en bred politisk kompetens och en förmåga att fördjupa dig inom olika sakpolitiska områden
- är stresstålig och kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt
- är noggrann och kan planera och strukturera ditt arbete

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en internationell miljö. Du behöver inte kunna allt, men vara villig att lära dig, jobba hårt och ha roligt när du gör det. Då arbetstempot är högt och vi arbetar i ett litet kansli förutsätter vi att du är flexibel och samarbetar bra med andra.

Om tjänsten

Tjänsten är på heltid och innebär en tillsvidareanställning, men vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lönesättningen är individuell och resor förekommer. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Maila din ansökan i form av ett introduktionsbrev och CV till Olivia Andersson på olivia.andersson@europarl.europa.eu senast den 25 augusti. Uppge ”Handläggare IMCO” i titelraden. Intervjuer kommer preliminärt att hållas 5-6 september.

För frågor om tjänsten kan du maila olivia.andersson@europarl.europa.eu.