3 sep 2018

”Som mest ska bidrag ge 75 procent av en lägstalön” – här är Moderaternas viktigaste vallöften för Dalarna

Moderaternas förslag kommer gynna Dalarna. Det menar riksdagsledamoten Carl-Oskar Bohlin.
– Vi vill återupprätta tryggheten - och sänka skatten för vanliga arbetstagare och pensionärer, säger han.

Berättar i Dalarnas tidningar om hur dalfolket skulle få det med en moderatledd regering. Dagens ordning där det kan vara 15 mil till närmaste polisbil blir ett minne blott med 270 ytterligare polisanställda i länet. De kommuner i länet som betalar ut bidrag på slentrian och utan krav på motprestation skulle tvingas sluta med det. Alla med arbetsförmåga ska göra rätt för sig och ingen ska förlora på att ta ett hederligt arbete. Försvaret är ett särskilt viktigt intresse där vi satsar väsentligt mer än nuvarande regering på en stärkt försvarsförmåga. Det blir inte extra allt med Moderaterna, det blir ett samhälle som återupprättar det grundläggande samhällskontraktet. Vi serverar inte nystekt valfläsk, utan tycker det är bättre att folk med mer av sin egen lön kvar i plånboken själva får välja vad de vill i stekpannan.

Länk till artikeln i Dalarnas Tidningar

(Inloggning krävs för att läsa artikeln på dt.se)