21 okt 2021

Moderaterna i Dalarna söker en politisk sekreterare

Vi söker en ny medarbetare till Moderaterna i Dalarna. Om du vill arbeta med politik och är duktig på kommunikation är det här rätt tjänst för dig.

Tjänsten som politisk sekreterare är mångfacetterad men en stor del av ditt arbete kommer att vara politisk kommunikation. Befattningen omfattar arbetsuppgifter som att skapa innehåll för sociala medier, skriva debattartiklar, pressmeddelanden och insändare, planera digital och tryckt annonsering. Det kommer också att innebära en hel del administrativa uppgifter som kräver att du är ordningsam och kan hålla ihop många lösa trådar.

Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av att kommunicera på olika typer av plattformar. Du måste ha god analytisk förmåga och kunna anpassa dina budskap efter målgrupper. Det är meriterande om har kunskaper inom grafisk design, bild- och videoredigering. Du måste givetvis vara en duktig skribent med goda språkkunskaper.

Som politisk sekreterare tror vi att du har studerat på högskolenivå och har tidigare erfarenhet av en politisk miljö.

Du behöver ha körkort samt tillgång till bil, eftersom arbetet innebär många resor i länet.

Meriterande:

• Har jobbat med kommunikation och sociala medier tidigare

• Kan bild- och videoredigering på en grundläggande nivå

• Har politisk erfarenhet

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som varar till och med september 2022.

Arbetstider: Kontorstider, men många möten förekommer på kvällar och helger.

Placeringsort: Moderaternas förbundskansli i Borlänge

Omfattning: Heltid.