Assistent åt gruppledaren för Moderaterna i Stockholms stadshus

Vi söker en assistent med tidigare erfarenhet av liknande roller till Moderaternas kansli i Stockholms stadshus. Som assistent åt gruppledaren får en du en variationsrik vardag i centrum av Stockholmspolitiken.

Arbetsuppgifter

Som assistent hanterar du den löpande administrationen åt gruppledaren och kansliet. Det innebär att du kommer att ha många kontaktytor, med våra politiska företrädare, kollegorna på kansliet och externa aktörer.

Arbetsuppgifterna skiftar och består bland annat av att hantera gruppledarens kalender och korrespondens, hantera posten, boka in och ordna inför möten och konferenser samt boka resor. I arbetet ingår även att ansvara för kansliets ekonomihantering i form av inköp och fakturahantering i ekonomisystemet Agresso.

Kvalifikationer

Vi är ett litet kansli där att alla får vara med och ta ett stort ansvar. Därför måste du vara prestigelös och hugga i där det krävs. Som assistent åt gruppledaren förväntas du vara van att arbeta självständigt, vara noggrann och gilla att ge service. Du kommer att jobba med många parallella processer, vilket ställer krav på att du är strukturerad och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Eftersom du har många kontaktytor både internt och extern behöver du ha lätt att samarbeta och kompromissa.

Vi söker en assistent som har tidigare erfarenhet av likande roller, det är en fördel om du har jobbat inom offentlig förvaltning, det är dock inget krav att du har jobbat i en politisk organisation eller har politisk erfarenhet. Vi ser gärna att du har kunskap i och erfarenhet av att arbeta med ekonomihantering och särskilt i ekonomisystemet Agresso.

Anställningsform
Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 2024-12-31, med goda möjligheter till förlängning. Tjänstgöring utanför kontorstid, kvällar och helger, förekommer. Arbetsplatsen är i Stockholms stadshus, Ragnar Östbergs plats 1.

Ansökan och kontaktperson
Välkommen med din ansökan, bestående av CV och ett kort personligt brev. Skicka din ansökan till kanslichef John Bergsten: [email protected], sista ansökningsdag är fredag 14 juni.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.