Aktuella politiska områden
AKTUELLT
Visa:
Nya Moderaterna Nya Moderaterna
År 1988 hade Ulf Kristersson som nyvald MUF-ordförande stora idéer om hur Moderaterna skulle bli större och slagkraftigare. 29 år senare, som nyvald partiordförande, har han fortsatt stora idéer om detsamma: "Vi ska vara ett parti för hoppfulla" sa Ulf senast vid partistämman förra veckan.
#flashbackfriday
Filmer

På en pressträff i dag presenterade Tobias Billström, gruppledare i riksdagen och Tomas Tobé, rättspolitisk talesperson, ett brett åtgärdspaket och förslag på skärpt lagstiftning för att förbättra rättsväsendets hantering av sexualbrott. För få sexualbrott utreds och klaras upp, och brottsoffren får inte det stöd som de behöver. Samtidigt är straffen för våldtäkt förhållandevis låga.

Filmer
Nya Moderaterna Nya Moderaterna
Så sent som inatt utsattes en polisstation för ett bombattentat, gängkriminaliteten ökar & våldtäktsanmälningar läggs på hög. Därför föreslår vi den största satsningen för lag och ordning på 20 år. Respekt för & tillit till rättsstaten är grunden för ett fungerande samhälle.
? Gilla och dela om du håller med!

Läs mer här: https://moderaterna.se/storsta-satsningen-pa-polisen-och-okad-trygghet-pa-over-20-ar

Centralisering av makt till EU är inte lösningen på Europas sociala problem eller hur vi får fler och tryggare jobb. Risken är bety­dande att EU:s Göteborgsmöte blir en förevändning för länder att inte själva, natio­nellt, göra det som behövs, skriver Ulf Kristersson och Karin Enström, utrikespolitisk talesperson, på Svenska Dagbladets debattsida.

Följ oss