Denna nyhet är mer än 3 år gammal

27 juni, 2020

Sverige behöver en kraftigt begränsad invandring

Riksdagens partier förhandlar nu om framtidens invandringspolitik. Moderaterna driver på för en stram invandring under lång tid framöver och för skärpta krav på att den som kommer hit ska försörja sig själv.

I går var det möte i migrationskommittén, som består av representanter för riksdagens alla partier. Moderaterna har i det arbetet drivit på för att få en överenskommelse om en stram invandringspolitik som kan hålla över lång tid.

– Vid gårdagens möte togs små men betydelsefulla steg mot detta mål. Jag och Tobias Billström, som tillsammans med mig förhandlar för Moderaternas räkning, är beredda att sitta dag och natt för att Sverige ska få den politik vi behöver, säger Maria Malmer Stenergard, migrationspolitisk talesperson för Moderaterna och fortsätter:

– Moderaterna driver nu på Socialdemokraterna för att få tillstånd en överenskommelse om en stram invandringspolitik som kan stå sig över tid, och som är fri från lappande och lagande.

Ta ställning och dela artikeln