Denna nyhet är mer än 3 år gammal

8 september, 2020

Moderaterna startar M-Lotteriet

Moderaterna lanserar idag M-Lotteriet. Ett månadslotteri för medlemmar och vänner i hela Sverige. Lotteriet är digitalt och lanseras för att öka partiets finansiering såväl som för att erbjuda en ny engagemangsform för alla som vill bidra till att vi vinner valet 2022 och därefter.

– Det känns fantastiskt roligt att få lansera M-Lotten och ge alla som köper lotter möjlighet att både vinna fina priser och stärka Moderaterna inför valet!, säger Gunnar Strömmer, Partisekreterare.

Lotteriets högvinst är 10 miljoner kronor och vinsterna omfattar även bilar, upplevelser, bensin, med mera. Lotteriets deltagare prenumererar på en eller flera digitala månadslotter och betalningen sker helt via autogiro.

Moderaterna äger lotteriet och är därmed 100% förmånstagare. Lotteriet står under Spelinspektionens tillsyn och syftet med M-Lotteriet är:

1. Att erbjuda ett lotteri med både många och höga vinster samt
  2. Att bidra till partiets finansiering då överskottet oavkortat tillfaller Moderaterna för att genomföra och utveckla moderat politik.

Anmälan till lotteriet sker via lotteriets hemsida, www.mlotten.se , och lottköparen bestämmer själv hur många lotter hen ska prenumerera på samt hur länge.

M-Lotteriet värnar ett sunt spelande och arbetar för att begränsa riskerna för spelproblem. Vårt lotteri är en spelform med låg risk för spelberoende. Det finns dock inga riskfria spel. Därför är det viktigt för oss att ta ett stort spelansvar och göra vad vi kan för att skydda våra spelare mot ett överdrivet spelande.

Exempel på säkerhetsåtgärder är att kunder inte kan köpa lotter på kredit samt att vi har uppföljningsrutiner för kunder som prenumererar på tio eller flera lotter per månad. Lotteriet har även en åldersgräns på 18 år. Lotteriet bedrivs med licens från Spelinspektionen och följer alla regler och riktlinjer som gäller lotterier i Sverige.

Förutom att lotteriet kommer att marknadsföras bland medlemmar som är 18 år eller äldre så kommer även moderata ambassadörer att bidra till spridning och försäljning.

Har du frågor om M-Lotteriet får du gärna kontakta oss på [email protected] eller ringa oss på 08 676 80 80 (Helgfria vardagar mellan 09:00 – 12:00).

OBS: M-Lotteriet är enbart öppet för personer som är 18 år eller äldre.